Peter Schreutelkamp, IT Projects Manager bij SGS Benelux, maakt al meer dan twaalf jaar gebruik van onze Deta+ dienstverlening om gemakkelijk en snel op te schalen in Helpdeskmedewerkers tijdens end user related projects om zo een efficiënte Servicedeskbezetting te realiseren.
Capaciteitstekorten tijdens Office 365-migratie
“Om eindgebruikers zo min mogelijk last te laten ervaren tijdens projecten, was het nodig om de capaciteiten op de Servicedesk op te schalen. Zodoende vragen wij geregeld om tijdelijke krachten vanuit Experis die vervolgens bij ons aan de slag gaan. Zo hebben wij in het verleden een Office 365-migratie uitgevoerd in de Benelux. Hierbij moesten 3.500 werkplekken voorzien worden van een nieuwe Office-versie. Ook moesten de eindgebruikers ondersteund worden. Onze eigen Helpdeskmedewerkers konden dit niet naast hun huidige takenpakket uitvoeren en daarom hebben wij contact opgenomen met onze Accountmanager, Marion Storre. Zij heeft voor ons drie Helpdeskmedewerkers en één Coördinator geregeld. Voor dit migratieproject hadden we een deadline van vier maanden gesteld. Dankzij alle ondersteuning van Experis en de succesvolle samenwerking met het team van de vier Experis’ers hebben we die KPI ook behaald.”
Migratie Windows 7 naar Windows 10
“Begin 2019 zijn we gestart met een migratieproject van Windows 7 naar Windows 10. Ook hiervoor heb ik Marion om drie Helpdeskmedewerkers en een Projectleider/Meewerkend Voorman gevraagd. Doordat zij SGS door en door kent, hoef ik slechts aan te geven welke functies ik wil, hoeveel FTE en in welke regio. Daarna komt zij al snel met de juiste kandidaten aan. Daardoor is ook dit project goed verlopen. Momenteel zitten we al in de afsluitende fase, waarbij alleen de Projectleider nog bij ons aanwezig is.”
Continue bezetting op Servicedesk
“Naast dat wij projectmatig met Experis schakelen, hebben wij ook drie vaste Helpdeskmedewerkers op de first line Servicedesk. Deze drie medewerkers zijn verantwoordelijk voor de Benelux, waarbij twee jongens op het hoofdkantoor in Antwerpen zitten en één dame op het Nederlandse hoofdkantoor. Zij nemen de telefoon aan, registreren tickets en lossen eenvoudige incidenten zelf op. De complexe of langlopende tickets zetten zij door naar de tweedelijn. Door Experis hebben wij een continue bezetting op de desk weten te realiseren, wat leidt tot meer continuïteit op de Servicedesk.”
Fijne samenwerking met goede resultaten
“Het is ideaal dat ik geen uitgebreid profiel hoef neer te leggen en toch de juiste mensen op de werkvloer krijg. Experis weet precies wat bij ons past, denkt altijd mee en geeft goede adviezen. Hierdoor worden wij op veel vlakken ontzorgd. Ook binnen het MT blijft Experis niet onopgemerkt. Zo ontvingen wij in het Managementoverleg complimenten voor het vriendelijke, competente en snelle optreden van het Experis team in de Windows 10-migratie. Bovendien zijn onze interne klanten tevreden met de support van de Experis’ers. Kortom, gekwalificeerde mensen die een goede performance leveren tegen een competitieve prijs. We zijn dan ook niet voor niets al meer dan twaalf jaar blij met de dienstverlening van Experis!”
Over SGS
SGS is wereldleider op het gebied van inspectie, controle, analyse en certificering. In 1878 is de organisatie opgericht. In eerste instantie werd SGS groot door het controleren van graanvoorraden op volume en kwaliteit. Tegenwoordig is de organisatie actief in een breed scala van dienstverlening. Denk hierbij aan het testen van producten, systemen en processen en het certificeren en auditeren van bedrijven. Hierbij onderhoudt SGS wereldwijd een netwerk van circa 2.600 kantoren en laboratoria met meer dan 97.000 werknemers.