Applicatie Specialist
Referentienummer: 230219
Geplaatst: 24 oktober 2025
Soort dienstverband: Permanent
Salaris: € 3500 - € 4600
- Industrie: IT
Ervaring: Medior
Full-time/Part-time: Fulltime
Specialisatie: Functioneel beheerder
Vind je het leuk om zowel op functioneel als technisch vlak werkzaamheden uit te voeren? Werk jij graag mee in projecten en ga jij een uitdaging niet uit de weg? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Dit ga je doen
Als applicatie specialist ben jij verantwoordelijk voor het beheer en de optimalisatie van een applicatie. Jouw focus ligt bij AFAS.
Je taken omvatten:
- Inrichten en configureren van de applicatie.
- Vertalen van wensen van de business, in samenwerking met de informatieanalist, naar implementaties.
- Achterhalen van de vraag achter de vraag en bijdragen aan de verdere ontwikkeling van systemen.
- Leveren van support aan gebruikers en oplossen van issues.
- Schakelen met leveranciers bij grote wijzigingen en begeleiden van de implementatie.
- Testen van applicaties en workflows samen met key users.
- Adviseren van de organisatie binnen jouw vakgebied.
Hier ga je werken
Voor een organisatie in Noord-Limburg zijn wij op zoek naar een Applicatie Specialist. Het betreft een organisatie, bestaande uit ongeveer 500 medewerkers, binnen de semi overheid. De organisatie valt onder een holding waar meer dan duizend mensen werkzaam zijn.
De IT afdeling bestaat uit ruim 10 personen met verschillende functies, waaronder helpdesk, applicatiebeheerders, informatie analist en systeembeheerders. Het functioneel beheer ligt ook deels bij de afdelingen met een key user structuur. Het team is te omschrijven als ambitieus, bevlogen, open in communicatie en betrokken. Ze hebben een informele sfeer en je krijgt veel vrijheid in je functie.
Binnen deze organisatie krijg je de mogelijkheid om jouw ervaring op het gebied van Applicatiebeheer in te zetten op één van de core applicaties van de organisatie. Je bent nauw betrokken bij de verdere ontwikkeling van dit systeem. Zo sta je in contact met de business en leverancier, richt je zelf de applicatie in en houd je je bezig met diverse projecten. Het betreft een rol waarbij je veel diverse werkzaamheden hebt!
De IT afdeling bestaat uit ruim 10 personen met verschillende functies, waaronder helpdesk, applicatiebeheerders, informatie analist en systeembeheerders. Het functioneel beheer ligt ook deels bij de afdelingen met een key user structuur. Het team is te omschrijven als ambitieus, bevlogen, open in communicatie en betrokken. Ze hebben een informele sfeer en je krijgt veel vrijheid in je functie.
Binnen deze organisatie krijg je de mogelijkheid om jouw ervaring op het gebied van Applicatiebeheer in te zetten op één van de core applicaties van de organisatie. Je bent nauw betrokken bij de verdere ontwikkeling van dit systeem. Zo sta je in contact met de business en leverancier, richt je zelf de applicatie in en houd je je bezig met diverse projecten. Het betreft een rol waarbij je veel diverse werkzaamheden hebt!
Dit neem je mee
- HBO werk- en denkniveau.
- Ervaring in een soortgelijke functie en met AFAS.
- Communicatief vaardig, ambitieus, leergierig en een teamspeler.
- In staat om met vrijheid in je functie om te gaan en effectief te communiceren op verschillende niveaus binnen de organisatie.
Dit krijg je
- Salarismogelijkheden tot 4600 euro bruto o.b.v. 36 uur;
- Dertiende maand;
- 25 vakantiedagen en de mogelijkheid om vakantiedagen bij te kopen;
- Reiskostenvergoeding;
- Pensioensregeling;
- Opleidingsmogelijkheden.

