IT Servicemanager / Incident & Change Coördinator

  •  Referentienummer: 229333
  •  Geplaatst: 22 september 2025
  •  Soort dienstverband: Tijdelijk
  •  Salaris: € 4000 - € 5200
  •  Opleiding: HBO
  •  Industrie: Onderwijs
  •  Ervaring: Medior
  •  Full-time/Part-time: Fulltime
  •  Specialisatie: Manager

Wil jij een sleutelrol spelen in het verbeteren van IT-dienstverlening? In deze functie zorg jij dat incidenten en wijzigingen soepel verlopen,processen continu verbeteren en gebruikers optimaal worden ondersteund. Daarmee draag je direct bij aan de kwaliteit en continuïteit van de organisatie.

Dit ga je doen

  • Registreren, bewaken en coördineren van incidenten en wijzigingen in het ITSM-systeem

  • Afstemmen met servicedesk, beheerteams, leveranciers en CAB/eCAB bij changes en escalaties

  • Bewaken en verbeteren van processen, backlogs en prioritering

  • Communiceren met stakeholders over voortgang, risico’s en oplossingen

  • Controleren van de kwaliteit van afhandeling en documentatie

  • Signaleren van trends en rapporteren over SLA’s en doorlooptijden

  • Adviseren over risico’s, afhankelijkheden en verbeterkansen

Hier ga je werken

Onze opdrachtgever is een maatschappelijke organisatie die dagelijks duizenden professionals ondersteunt met betrouwbare en toekomstgerichte IT-diensten. Je werkt in een professioneel team waar samenwerking, kwaliteit en ontwikkeling centraal staan. De cultuur is betrokken en resultaatgericht, met veel ruimte voor eigen inbreng en groei.

Dit neem je mee

Must-haves:

  • Hbo-werk- en denkniveau

  • Minimaal 3–5 jaar ervaring in een coördinerende IT-rol (support, beheer of servicemanagement)

  • Ervaring met ITSM-tools zoals TOPdesk, ServiceNow of BMC Remedy

  • ITIL 4 Foundation-certificering

  • Sterk analytisch, communicatief en organisatorisch vermogen

  • Uitstekende beheersing van Nederlands en Engels

Pré’s:

  • ITIL Specialist-modules (Change Enablement, Incident Management), PRINCE2, Agile/Scrum

  • Kennis van ISO 27001, COBIT, Lean IT of DevOps Foundation

Dit krijg je

  • Salaris tussen € 4.000,- en € 5.200,- o.b.v. 40 uur.
  • Fulltime baan van 40 uur (32 uur kan ook).
  • De mogelijkheid tot het leasen van een auto.
  • Persoonlijke fieldmanager: jouw vaste contactpersoon gedurende jouw gehele dienstverband.
  • Onbeperkte opleidingsmogelijkheden, omdat je nooit bent uitgeleerd.
  • Doorgroei binnen alle practice areas. Uiteindelijk richting projectmanagement, security of toch beheer? Het kan!
  • Een op maat gemaakt opleidingstraject.
  • 25 vakantiedagen en 8,33% vakantiegeld.
  • De gezelligste uitjes en borrels, want socializen mag niet ontbreken.
  • Alle gelegenheid om met de nieuwste tools en technologieën te kunnen werken zoals Cloud en digitale transformaties.