On Site Support Engineer
Referentienummer: 225671
Geplaatst: 26 mei 2025
Soort dienstverband: Permanent
Salaris: € 3000 - € 3400
Industrie: IT
Ervaring: Junior
Full-time/Part-time: Fulltime
Specialisatie: Werkplekbeheerder
Dit ga je doen
- Bieden van eerstelijnsondersteuning op locatie aan eindgebruikers.
- Oplossen van technische problemen met hardware (zoals pc’s en printers) en software (zoals Microsoft Office en e-mailapplicaties).
- Analyseren of een probleem hardware- of softwaregerelateerd is, inclusief contact met leveranciers of uitvoeren van checks buiten garantie.
- Installeren en updaten van software, uitvoeren van patches en configureren van systemen (eventueel samen met het centrale supportteam).
- Voorbereiden en uitreiken van laptops aan nieuwe medewerkers, inclusief installatie via Intune en korte gebruikersinstructie.
- Beheren van gebruikersaccounts: aanmaken, wijzigen, verwijderen, wachtwoordresets en toegangsrechten instellen.
- Registreren, prioriteren en opvolgen van incidenten en verzoeken via een ticketingsysteem zoals ServiceNow.
- Escaleren van niet-oplosbare problemen naar 2e- of 3e-lijnsondersteuning.
- Documenteren van oplossingen en veelvoorkomende problemen in kennisartikelen.
- Uitvoeren van lichte administratieve taken zoals het verwerken van bonnen en interne doorbelasting van kosten.
- Onderzoeken van IT-infrastructuurproblemen op locatie (zoals access points) en indien nodig tickets doorzetten naar het juiste team.
- Fungeren als aanspreekpunt op locatie voor IT-gerelateerde vragen en incidenten.
- Proactief managen van verwachtingen, klantgericht communiceren en empathisch omgaan met eindgebruikers.
Hier ga je werken
Onze klant is een toonaangevende multinational die eersteklas advies en technologie levert om klanten te ondersteunen bij het verbeteren van duurzaamheid en het helpen voeden van de groeiende wereldbevolking. Met wereldwijd meer dan een miljoen klanten en vestigingen in meer dan 40 landen, zijn zij toegewijd aan een missie gedreven aanpak en zetten zij zich in voor innovatie en duurzaamheid.
Als On Site Support Engineer ben je verantwoordelijk voor het bieden van eerstelijnsondersteuning op locatie aan eindgebruikers en het waarborgen van de continuïteit van IT-middelen. Je lost technische problemen op met betrekking tot hardware zoals pc’s en printers, maar ook software zoals Microsoft Office en e-mailapplicaties. Daarbij maak je onderscheid of het probleem softwarematig of hardwarematig is, en schakel je indien nodig leveranciers in of voer je zelf technische checks uit als het apparaat buiten de garantie valt.Naast het oplossen van storingen ben je betrokken bij het installeren van software, het uitvoeren van updates en patches, en het configureren van systemen. Dit doe je zowel zelfstandig op locatie als in samenwerking met het centrale supportteam. Voor nieuwe medewerkers zorg je dat laptops gebruiksklaar zijn door deze via Intune te installeren, en geef je een korte uitleg over het gebruik en hoe supportprocessen werken.
Je beheert gebruikersaccounts door deze aan te maken, te wijzigen of te verwijderen. Daarnaast reset je wachtwoorden en stel je toegangsrechten in. Alle incidenten en verzoeken worden verwerkt via een ticketingsysteem zoals ServiceNow, waarbij je verantwoordelijk bent voor het registreren, prioriteren en opvolgen van de tickets. Wanneer een probleem niet direct oplosbaar is, weet je het op een correcte manier door te zetten naar de tweede- of derdelijns ondersteuning.
Ook verzorg je documentatie van veelvoorkomende problemen en oplossingen, zodat deze kennis gedeeld kan worden met het team. Je voert eenvoudige administratieve handelingen uit, zoals het bijhouden van de bonnen bij uitlevering van hardware en het verwerken van de kosten via interne doorbelasting.
Daarnaast ben je het aanspreekpunt op locatie voor vragen of incidenten met IT-infrastructuur, zoals bijvoorbeeld een access point dat niet meer werkt.
Dit neem je mee
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
- In het bezit van een rijbewijs en eigen vervoer, gezien de locatie met OV lastig te bereiken is;
- Beschikbaar voor 40 uur per week;
- Een afgeronde studie richting IT of een aantoonbare affiniteit met IT;
- Kennis van Microsoft, Intune, etc.;
- Communicatief, secuur en in staat om verwachtingen goed te managen.
Dit krijg je
- Goed salaris van €3.000 tot €3.400 bruto per maand op basis van een 40-urige werkweek.
- 30 vakantiedagen;
- Toegang tot professionele loopbaan coaching ter ondersteuning van je groei en ontwikkeling.
- Een stimulerende werkomgeving met kansen om door te groeien binnen de organisatie en meer verantwoordelijkheden op te nemen.
