Werkvoorbereider ICT
reference-number: 226491
posted: 06 juni 2025
form-of-employment: Tijdelijk
Tarief: € 3400 - € 4500
Opleiding: MBO
industry: Openbaar bestuur - overheidsdiensten en verplichte sociale verzekeringen
Ervaring: Starter
job-type: Fulltime
Specialisatie: Overige
Functieomschrijving
Werkzaamheden:
1. Accepteert, in overleg met aanvrager, complexe standaardopdrachten, door:
- Het aannemen van de opdrachten door deze te selecteren uit het opdrachtensysteem en het vervolgens fungeren voor deze opdrachten als contactpersoon;
- Het toetsen van de behoefte van aanvragers aan de gegevens uit het opdrachtensysteem en het vaststellen van de aard van opdrachten;
- Het met aanvragers bespreken van de technische specificaties, logistieke zaken en installatie- en opleverdata en het na overeenstemming bespreken van de betreffende opdrachten. Het vastleggen van alle gegevens met betrekking tot de opdrachten in het opdrachtensysteem;
- Het zich zo nodig op locatie gedetailleerd op de hoogte stellen van de technische situatie en de aanwezige voorzieningen; - Het informeren van aanvragers over zaken die zij zelf moeten regelen (licenties, technische voorzieningen e.d.).
2. Bereidt in technische en logistieke zin complexere standaardopdrachten voor en begeleidt deze, door:
- Het zich op hoogte houden van de capaciteiten van beheerder/medewerkers ICT, kengetallen, prijzen per product, aanvragergegevens, magazijnvoorraden, e.d.; - Het bepalen van de voor complexere opdrachten benodigde capaciteit per werk- en skillsoort. Het reserveren/afstemmen van de vereiste capaciteit met betreffende Planner decentraal en Unitmanagers. Het een en ander vastleggen in projectplannen en werkinstructies;
- Het bepalen welke materialen benodigd zijn en het reserveren hiervan bij het magazijn. Het regelen van de logistieke zaken. Het expliciet maken van welke zaken door JIVC en welke door de aanvrager geleverd worden;
- Het aansturen van de toegewezen beheerder ICT, het indelen van de werkzaamheden en het geven van werkinstructies;
- Het bewaken van de voortgang van de opdrachten, gezamenlijk met de Planner decentraal, waarbij functionaris de Planner decentraal aanspreekt op de voortgang;
- Het, met het oog op de voortgang van complexere opdrachten, waar nodig coördinerend en afstemmend optreden ten aanzien van technische en logistiek zaken, alsmede ten aanzien van verschillen tussen opdrachten en werkverwachting door de aanvrager;
- Het voorleggen van knelpunten met oplossingsalternatieven aan de Unitmanagers en de Planner decentraal;
- Het geven van richtlijnen en adviezen aan aanvrager betreffende het gebruik van de geïnstalleerde apparatuur en systeemprogrammatuur;
- Het verzorgen van de oplevering van de opdrachten, conform de overeengekomen specificaties en gestelde normen.
3. Werkt administratief uitgevoerde opdrachten af en verricht nazorg, door:
- Het inbrengen van de gegevens van uitgevoerde opdrachten in het opdrachtensysteem;
- Het verzorgen van netwerkdefinities en het registreren van technische installatiegegevens van opdrachten;
- Het in opdracht van de klachtendesk analyseren van klachten. Het nemen van de vereiste maatregelen om de klachten te verhelpen.
Over het bedrijf
De afdeling Generieke IT en Infrastructuur (GIT&Infra) is verantwoordelijk voor het leveren van advies, diensten, systemen en applicaties voor de generieke informatietechnologie, in het bijzonder voor de business capability Infrastructuur en generieke IT. De afdeling is verantwoordelijk voor de realisatie en instandhouding van de defensiebrede IT-infrastructuur. De primaire doelstelling van de afdeling GIT&Infra is zorg te dragen voor Business IT Alignement in het generieke IT-domein en de lifecycle van alle IT-infrastructuur voor de generieke IV/ICT-producten uit te voeren. Dit geldt voor zowel standaard als maatwerk IV/ICT-producten en aan klanten conform de afgesproken criteria tijd, geld en kwaliteit. De afdeling GIT&Infra geeft hiermee invulling aan een samenhangende generieke IT en borgt hiermee een generieke informatiehuishouding die aansluit op de bedrijfsvoering van Defensie, welke de gebruiker in staat stelt om optimaal gebruik te maken van de verschillende IV-faciliteiten.
De werkzaamheden worden uitgevoerd binnen de sectie Beveiliging. De Sectie Beveiliging garandeert de vertrouwlijkheid, integriteit en beschikbaarheid van de gegevens van Defensie en haar ketenpartners zodat alleen zij altijd en overal kunnen werken met hun gegevens. Daarmee levert de Sectie Beveiliging een wezenlijke bijdrage aan de reactiesnelheid en de slagkracht van Defensie en haar ketenpartners.
Functie-eisen
Gevraagde ervaring:
- Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Werkvoorbereider.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het inplannen en opvolgen van compexe en standaardopdrachten.
- Tenminste een afgeronde (diploma) MBO-4 opleiding en een afgeronde opleiding op het gebied van ICT gerelateerd kennisgebied.
- 3 jaar aantoonbare werkervaring met het werken in ServiceNow of een vergelijkbare tool.
- Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift.
- Je beschikt over sociale vaardigheden.
Wensen:
- Een CCNA of CompTia+ certificering.
Arbeidsvoorwaarden
- Na inwerkperiode is er mogelijkkheid om 50% hybride te werken.
- Een hecht team waar je gewaardeerd zal worden.
- Mogelijkheid om 36 of 40 uur te werken.
- Salaris tussen 3400 en 4500 obv 40 uur.
