Adviseur Informatievoorziening
Referentienummer: 209818
Geplaatst: 24 mei 2024
Soort dienstverband: Permanent
Salaris: € 3500 - € 5250
Industrie: IT
Ervaring: Medior
Full-time/Part-time: Fulltime
Specialisatie: Onbekend
Dit ga je doen
- Het proactief benaderen van de business en het in kaart brengen van processen en behoeften met betrekking tot het beheer van informatie, documentatie en archief;
- Het meenemen van de afdelingen in de nieuwe manier van werken;
- Het maken van de vertaalslag naar de gewenste situatie / instructies / nieuwe processen: je denkt mee over verbeteringen en vervult een adviserende rol;
- Het verder op de kaart zetten en optimaliseren van zaakgericht werken;
- Het, bij interesse, vervullen van een rol als meewerkend voorman waarbij je je ook richt op taakverdeling en prioritering binnen je team;
- Het, bij interesse, meedenken over beleid en de toekomst van jouw vakgebied;
- Het toezicht houden en bijsturen waar nodig als het gaat om informatiebeheer en het gebruik van bijbehorende applicaties.
Hier ga je werken
Voor een publieke organisatie in regio Zuid Limburg zijn wij op zoek naar een Adviseur Informatievoorziening.
Het gaat om een organisatie met ongeveer 200 medewerkers. Er is sprake van een familiare, informele en betrokken cultuur. Je loopt makkelijk bij elkaar binnen, er zijn korte lijnen en het is overzichtelijk.
Als Adviseur Informatievoorziening maak je onderdeel uit van de IT afdeling en het subteam Informatie Beheer. Je werkt in dit subteam samen met twaalf collega's. Er heerst een prettige werksfeer.
De organisatie is op dit moment bezig met het realiseren van een verbeterplan op het gebied van informatiebeheer en archivering. Er is een digitaliseringsslag doorgevoerd waar je als Adviseur een belangrijke bijdrage aan levert.
Er is veel behoefte aan een Adviseur die actief de businessafdelingen in gaat om Zaakgericht werken op de kaart te zetten. Je neemt de organisatie hierin mee, brengt werkprocessen in kaart en denkt mee hoe de nieuwe manier van werken hierin ingebed kan worden. Het creeren van draagvlak, het delen van kennis en het samen neerzetten van nieuwe werkwijzen zijn hierbij belangrijke elementen.
Het betreft een functie met veel vrijheid en ruimte voor eigen inbreng. Zo staat de functie nog niet helemaal vast. Als je het leuk vindt om op beleidsniveau mee te denken, dan kan dat. Als je het interessant vindt om naast bovengenoemde werkzaamheden verantwoordelijk te zijn voor een bepaald softwaresysteem, dan is dat ook mogelijk. Dit zijn voorbeelden van diverse taken die je mag vervullen bij interesse.
Dit neem je mee
- Je hebt affiniteit met dit vakgebied, denk aan informatievoorziening, informatiemanagement en archivering;
- Je ziet het als een uitdaging om een organisatie verder te helpen en mee te helpen aan een verbetertraject om het niveau van informatiebeheer en archief te verhogen;
- Je herkent je in de volgende eigenschappen: analytisch, proactief en communicatief sterk;
- De organisatie staat ook open voor junior professionals.
Dit krijg je
- Reiskostenvergoeding;
- Flexibel budget om je secundaire voorwaarden naar eigen invulling in te richten;
- Telefoon;
- Opleidingsmogelijkheden;
- Pensioensregeling;
- Laptop;
- De mogelijkheid om 1 keer per week thuis te werken.
![Experis](/-/media/project/manpowergroup/experis/experis-netherlands/experis-logo_450x250.png)