Junior Functioneel Beheerder | Rijksoverheid
- Referentienummer: 205423
- Geplaatst: 26 november 2024
- Soort dienstverband: Permanent
- Salaris: € 3100 - € 4300
- Industrie: Openbaar bestuur - overheidsdiensten en verplichte sociale verzekeringen
- Ervaring: Starter
- Full-time/Part-time: Parttime
- Specialisatie: Functioneel beheerder
Wil jij als functioneel beheerder je bezighouden met informatievoorzieningen binnen een groot ministerie? Wil jij met jouw kennis en skills waarde toevoegen aan de werkzaamheden die dit ministerie voor Nederland uitvoert? Lees dan snel verder!
Dit ga je doen
Als functioneel beheerder ben jij een professional die de informatievoorzieningen vanuit de MsOffice pakketten voor dit ministerie beheert, verbetert en ontwikkeld. Je haalt gebruikerswensen op bij (internationale) stakeholders, je bent verantwoordelijk voor het vormgeven van de niet-geautomatiseerde informatievoorziening en je draagt zorg voor het toetsen, testen en voorbereiden van mogelijke transities. Je weet je gedegen kennis, ervaring en persoonlijke touch in te zetten om je weg te vinden tussen de specifieke behoeften, context en complexe omgevingen die dit ministerie rijk is. Dit doe je met zowel ambitie als oog voor de realiteit. Je communicatieve vaardigheden zijn uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk. Bij het beheren van de systemen heb je oog voor de organisatie. Daarbij kun je helder uiteenzetten wat de verwachtingen zijn en welke verantwoordelijkheden elke stakeholder heeft. Zowel in Den Haag als op een post.
Hier ga je werken
Dit ministerie werkt aan een eerlijke en duurzame wereld voor iedereen. Dit kan gaan omhet voorkomen van gewapende conflicten, het bevorderen van mensenrechten of het bestrijden van de gevolgen van klimaatverandering. Waar ook ter wereld. Om dit succesvol uit te kunnen voeren is een gedegen informatievoorziening van groot belang, als functioneel beheerder krijg jij de kans deze voorzieningen te beheren. Jij voegt waarde toe aan de doelstellingen van dit ministerie door het bieden van ondersteuning, requirements op te halen bij (internationale) stakeholders en proactief op zoek te gaan naar verbeteringen.
BZ is de schakel tussen de Nederlandse regering en de regeringen van andere landen én tussen de Nederlandse regering en internationale organisaties. Het ministerie coördineert het buitenlandbeleid van de Nederlandse regering en voert dit uit. Daarnaast zorgt BZ voor 24/7 ondersteuning voor alle Nederlanders in het buitenland. Naast het departement in Den Haag opereert het ministerie vanuit ca. 160 ambassades, permanente vertegenwoordigingen en consulaten(-generaal), verspreid over de hele wereld.
Binnen het ministerie kom je te werken binnen afdeling 3W (WereldWijd Werken). Dit is de shared serviceorganisatie van BZ, vanuit waar ondersteuning wordt geboden aan alle medewerkers van BZ en de overige departementen en collega’s die voor korte of lange duur in het buitenland verblijven.
3W biedt o.a. producten en diensten aan op het gebied van vergoedingen, reizen, rechtspositie lokaal personeel, verhuizingen, partner en kinderen, post- en goederenvervoer, huisvesting, crisismateriaal, legalisaties en visa bemiddeling. Klantreizen en digitale verbinding zijn bij 3W sleutelwoorden.
BZ is de schakel tussen de Nederlandse regering en de regeringen van andere landen én tussen de Nederlandse regering en internationale organisaties. Het ministerie coördineert het buitenlandbeleid van de Nederlandse regering en voert dit uit. Daarnaast zorgt BZ voor 24/7 ondersteuning voor alle Nederlanders in het buitenland. Naast het departement in Den Haag opereert het ministerie vanuit ca. 160 ambassades, permanente vertegenwoordigingen en consulaten(-generaal), verspreid over de hele wereld.
Binnen het ministerie kom je te werken binnen afdeling 3W (WereldWijd Werken). Dit is de shared serviceorganisatie van BZ, vanuit waar ondersteuning wordt geboden aan alle medewerkers van BZ en de overige departementen en collega’s die voor korte of lange duur in het buitenland verblijven.
3W biedt o.a. producten en diensten aan op het gebied van vergoedingen, reizen, rechtspositie lokaal personeel, verhuizingen, partner en kinderen, post- en goederenvervoer, huisvesting, crisismateriaal, legalisaties en visa bemiddeling. Klantreizen en digitale verbinding zijn bij 3W sleutelwoorden.
Dit neem je mee
Je bent als functioneel beheerder op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in jouw vakgebied. Zowel binnen de rijksoverheid als daarbuiten en weet deze ontwikkelingen waar van toepassing in te voeren binnen de organisatie. Dit doe je in afstemming met de andere betrokken clusters binnen de directie en de organisatie. Bovenal heb je passie voor functioneel beheer en zet je die graag in om samen met je collega’s te werken aan een eerlijke en duurzame wereld. Daarnaast herken jij jezelf in de volgende eigenschappen: Jij bent klantgericht, gericht op kwaliteit, je behaalt resultaten en je houdt van samenwerken. Daarnaast beschik je over goede mondelinge uitdrukkingsvaardigheden, je kan analytisch denken en je bent stressbestendig.
Eisen:
Eisen:
- Ruime en diepgaande kennis van MsOffice pakketten (MsExcel, MsWord, MsOutlook etc).
- Kennis en inzicht in de methoden en technieken van informatievoorziening en functioneel beheer en ook in de ontwikkelingen op die gebieden (BISL).
- Het liefste heb jij kennis van webservices, FTP en/of API's
- Het liefste beschik jij over uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
Dit krijg je
- CAO Rijk Schaal 9
iSense, PEAK-IT en Ciber bundelen hun krachten en gaan verder als Experis Nederland. Met één groot netwerk van meer dan 450 klanten vinden wij een IT-baan die past bij jouw wensen, talent(en) en ambities. Wat doe jij het liefst en waar wil jij naar toe groeien in jouw IT-carrière? Want werken via Experis Nederland betekent investeren in jouw persoonlijke groei.