Leiderschap volgens Shackleton 2.0

De snelle ontwikkelingen en veranderingen in onze economie en maatschappij vragen van organisaties dat zij voortdurend in beweging blijven en de bakens verzetten.  Bewegingen om van A naar B te komen zijn als het ware expedities binnen een organisatie zelf. Leiderschap, expeditieleden, een helder doel, ontberingen en uiteindelijk succes.

Experis heeft vanuit  eigen expertise een bijzondere leiderschapsroute gemaakt voor expedities in het bedrijfsleven en non profit organisaties. Een leiderschapsroute die zijn oorsprong vindt bij een naamsverandering van het Nederlandse merk Vitae naar het wereldwijde merk Experis. Een groep van 12 Experianen/Vitae’ers heeft in december 2011 in navolging  van de bekende Zuidpool reiziger Shackleton zijn laatste route gelopen op het eiland South Georgia. Zij hebben gebruik gemaakt van zijn 6 leiderschapslessen die heel bepalend zijn geweest om een twee jaar durend Zuidpool verblijf te overleven (anno 1914 – 1916).
Een expeditie als metafoor:

  • symboliseert de beweging naar een nieuwe realiteit;
  • versterkt het collectief;
  • brengt cohesie, kracht, trots en geloof.

De ervaringen, die de  expeditieleden hebben opgedaan, worden vertaald naar persoonlijke leiderschapslessen. Waarbij Experis de 6 lessen van Shackleton met de vier WERKwoorden - een unieke methode van Experis om leiderschap naar je eigen werk te vertalen - verbonden heeft tot een nieuwe leiderschapsroute  Shackleton’s Way 2.0.

 
shackleton experis