Benieuwd hoe Experis jou helpt groeien?

Omdat er vragen zijn die met enige regelmaat voorbij komen, hebben we die vast voor je op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen of is de vraag niet voldoende beantwoord, laat het ons vooral weten! Je kunt ons bereiken via info@experis.nl of telefonisch op 030-2879379. We helpen je graag verder.

Ik zie dat een motivatiebrief niet altijd verplicht is. Maak ik meer kans als ik deze wel toe voeg? 

We maken een match tussen jou en de vacature, gebaseerd op de informatie die we van jou ontvangen. Wanneer je een motivatiebrief bijvoegt, geeft dat ons meer informatie en een beter inzicht of het de juiste baan is voor jou. 

Betekent een sollicitatie automatisch dat ik word voorgesteld bij de opdrachtgever? 

Voordat we je voorstellen – bijvoorbeeld door het doorsturen van je cv- aan het bedrijf in kwestie, bekijken we eerst of je geschikt bent voor de vacature van jouw keuze. Zo ja, dan laten we je natuurlijk eerst weten wat de vervolgstappen zijn. Om er zeker van te zijn dat je nog steeds achter je keuze staat en om vooraf al eventuele vragen te beantwoorden, word je altijd eerst geïnformeerd voordat we je cv doorsturen. 

Hoe word ik geïnformeerd over mijn sollicitatie? 

Wij informeren je telefonisch of per mail over de voortgang van jouw sollicitatie. Wij stellen jou nooit voor bij één van onze opdrachtgevers zonder jou daarvan op de hoogte te stellen. Voordat wij jou voorstellen op een vacature, hebben wij live of telefonisch een gesprek met je: een intakegesprek.  Tijdens dit intakegesprek maken we onder andere duidelijke afspraken over de manier waarop wij contact hebben over jouw sollicitatie.  

Wat kan ik me voorstellen bij het intakegesprek? 

Tijdens het intakegesprek vinden wij het belangrijk om te weten te komen wie jij bent , wat jouw drijfveren zijn en wat jij zoekt in een nieuwe stap in jouw carrière. Wij willen graag weten welke ervaring jij hebt en wat jij organisaties te bieden hebt. Wij krijgen zo een compleet beeld van jou en zijn zo nóg beter in staat om een baan voor je te vinden, die goed bij jou past. 

Wat is een Experis Scan? 

Om een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen van jou als collega en werknemer, vragen we je een aantal stappen te doorlopen. Zo gebruiken we een Experis Scan. Deze bestaat uit twee online vragenlijsten. Deze scan geeft je een beeld van enkele aspecten van je persoonlijkheid en jouw drijfveren. Het is ook een instrument om meer helderheid te verkrijgen over de richting die jij aan jouw loopbaan kunt geven en de rollen die jij ambieert. Vul de vragenlijsten zo eerlijk mogelijk in, zodat we jou tijdens het gesprek écht goed leren kennen.  

Wat kan ik verwachten na mijn sollicitatie? 

Na ontvangst van jouw sollicitatie neemt een Recruitment Consultant binnen 3 werkdagen contact met je op. Als je profiel aansluit op de functie nodigen we je – doorgaans telefonisch – uit voor een intakegesprek. Mocht dit niet het geval zijn en kunnen wij jou op dat moment niet verder helpen, laten we je dit per e-mail weten.  

Wat gebeurt er met een open sollicitatie? 

Wanneer je een open sollicitatie stuurt, nemen we jouw gegevens op in onze database. Zodra er een vacature is die aansluit bij jouw profiel, nemen we contact met je op.  

Kan ik langs gaan bij één van de vijf vestigingen? 

Een bezoek brengen aan een van onze vestigingen kan op afspraak. Wij plannen afspraken met professionals altijd van tevoren in, om ons goed voor te bereiden en voldoende tijd te kunnen nemen voor een kennismakingsgesprek. Dat is voor iedereen wel zo prettig!  

Waar kan ik een klacht of suggestie indienen? 

We staan altijd open voor verbetering en als jij ons daarbij kunt helpen, horen we dat graag! Heb je een klacht en kom je er niet uit met jouw contactpersoon op de vestiging? Natuurlijk helpen wij je graag verder. Je kunt ons een e-mail sturen via info@experis.nl of telefonisch bereiken op 030-2879379. Hier kun je natuurlijk ook terecht als jouw vraag niet in bovenstaande lijst terug komt.